Yli 75-vuotisen historiamme aikana olemme saaneet luoda parempia työympäristöjä sadoille tuhansille asiakkaillemme pohjoismaissa. Olemme iloksemme saaneet tehdä yhteistyötä kaikenkokoisten ja eri aloilla toimivien yritysten kanssa!
Gerdmansilta voit tilata tuotteita monella tapaa: verkkokaupasta, sähköpostitse, puhelimitse tai yrityksen oman ostoportaalin kautta. Suuremmissa kyselyissä tai projekteissa teemme mielellämme henkilökohtaisen käynnin auttaaksemme Sinua suunnittelussa ja toteutuksessa.
Gerdmans on pohjoismainen etämyyntiyritys, joka myy yrityskalusteita ja -tarvikkeita yrityksille, yhteisöille, julkiselle sektorille sekä yksityishenkilöille (yksityishenkilön tulee olla yli 18 vuotta) Pohjoismaissa. Helpoiten asioit meillä suoraan verkkokaupassamme: www.gerdmans.fi.
Pidätämme oikeuden valikoimasta poistuville tuotteille, sekä tuote- ja rakennemuutoksiin meistä riippumattomista syistä. Pidätämme oikeuden myös kirjoitusvirheistä painotuotteissamme ja muissa myynnillisissä informaatiokanavissamme (luettelo, esitteet, verkkokauppa, uutiskirjeet yms.).
Gerdmans Oy
Postiosoite:
Kappelikuja 6 B
02200 Espoo
Y-tunnus: FI1061799-5
LUOTETTAVAT HINNAT JA MAKSUTAVAT
Hinnat
Luotettavuus on meille tärkeää ja haluamme, että huomaat sen asiakkaanamme. Hinnat tuoteluettelossamme ja nettikaupassamme ovat voimassaolevat hinnat. Sinulta ei veloiteta normaaleissa katutason toimituksissa erillisiä toimitus- tai pakkauskuluja riippumatta tilauksesi koosta. Hintamme ovat ilmoitettu euroissa (EUR) alv 0 % eli ilmoittamiimme tuotehintoihin lisätään voimassa oleva arvonlisävero 25,5 %. Hinnat ovat voimassa toistaiseksi.
Kampanjatuotteiden hinnat ovat voimassa määrätyn kampanja-ajan. Pidätämme oikeuden hintojen muutoksiin meistä riippumattomista syistä, kuten esim. veronkorotuksista, valuuttamuutoksista yms. sekä selkeistä hinnoitteluvirheistä.
Tarjoukset
Teemme mielellämme tarjouksia isommille tilauserille ja projekteille. Tarjoushinnat koskevat tarjouksessa olevaa myyntierää. Tarjouspyynnöt voit lähettää meille sähköpostilla osoitteeseen myynti@gerdmans.fi.
Laskutus
Juridinen henkilö (yritys, julkishallinto yms.) voi valita maksutavaksi laskun. Ennen laskun myöntämistä teemme normaalin luottotietotarkistuksen. Mikäli luottotiedot eivät ole kunnossa, pyydämme maksamaan tilauksen ennakkoon tai tekemään tilauksen luottokorttimaksulla. Ennakkomaksuerittely lähetetään sähköpostiosoitteeseesi ja se tulee maksaa mahdollisimman pian. Ennakkolasku on voimassa 20 päivää.
Laskun maksun viivästyessä veloitamme viivästyskorkoa voimassaolevan viitekoron mukaisesti +8 % ja muistutusmaksun.
Yksityishenkilön tulee maksaa tilaus luottokorttimaksulla.
Välitämme ympäristöstä ja lähetämme mielellämme verkkolaskun halutessanne. Halutessasi verkkolaskun, anna verkkolaskutusosoitteesi (OVT-tunnus) tilauksesi yhteydessä.
Korttiveloitus
Verkkokaupassamme voit halutessasi maksaa VISA tai Mastercard luottokorteilla. Vahvistettuasi tilauksen ilmoitat luottokorttitietosi ja CVC-koodisi. Maksu tapahtuu SSL-salauksella, joka tarkoittaa, ettei kukaan ulkopuolinen voi nähdä tietojasi. DIBS by Nets on maksutapahtuman käsittelijä. Kotisivumme täyttävät PCI DSS sekä 3DSecure vaatimukset. Gerdmans Oy:llä ei ole pääsyä luottokorttitietoihisi, eikä voi tallentaa näitä. Hyväksymme ainoastaan kotimaisia luottokortteja.
ILMAINEN TOIMITUS, TOIMITUSAIKA & TOIMITUSEHDOT
Ilmainen toimitus
Kaikilla tuotteillamme on ilmainen toimitus katutasoon Suomessa. Emme veloita lisämaksua pakkausmateriaalista. Mahdollinen sisäänkanto veloitetaan sovitun mukaan erikseen.
Toimitusaika
Suuri osa tuotteistamme on varastotuotteita ja ne lähetetään varastoistamme 24 h sisällä tilauksen käsittelystä. Varastomme sijaitsevat Ruotsissa ja Saksassa. Toimitukset tapahtuvat arkisin (ma - pe) klo 7.00 ja 16.00 välillä. Toimitamme ainoastaan katuosoitteisiin, emme postilokeroihin. Tilausvahvistuksesta näet milloin tuote lähtee varastostamme. Jos Sinulla on lisäkysymyksiä koskien toimituksia ota yhteys asiakaspalveluumme myynti@gerdmans.fi.
Toimitusehdot
Gerdmansilla on ILMAINEN TOIMITUS katutasossa oleviin osoitteisiin Suomessa.Sovellamme Incotermiä 2020 ja toimitusehtomme seuraa Incotermiä DAP (Delivered at Place). Mikäli toimitus on Suomen ulkopuolelle, sovelletaan Incotermiä 2020 EXW (eli ostaja maksaa ja ottaa vastuun rahdista).
Pakkauskulut sisältyvät hintaan. Mahdollinen tuotteiden sisäänkanto veloitetaan erikseen asiakkaalta. Noudatamme yleisiä toimitusehtoja NL01 mukaisesti.
Mikäli toimitusta ei voida toteuttaa suunnitellun mukaan asiakkaan esteestä johtuen, palautuu lähetys kuljetusliikkeelle, joka ottaa sinuun yhteyttä sopiakseen uudesta toimitusajankohdasta. Näissä tapauksissa voimme veloittaa erillisen toimitusmaksun. Mikäli toimitusta ei voida toimittaa 3 päivänä ensimmäisen toimitusyrityksen jälkeen, voidaan toimitukselle lisätä terminaalimaksu/vuorokausi kunnes lähetys voidaan toimittaa. 15 päivän jälkeen toimitus palautetaan lähettäjälle.
Tärkeää muistaa toimituksen yhteydessä
- Pidä huoli siitä, että toimituksen saapuessa paikalla on henkilö vastaanottamassa ja kuittaamassa toimitus.
- Muista tarkistaa toimituksen kunto, mikäli pakkauksessa on kuljetusvaurio, merkitse rahtikirjaan varauma kuittauksen yhteydessä.
- Ilmoita mahdollisista ajoneuvoliikenteen rajoitteista/esteistä toimitusosoitteessa.
- Suurten tilausten yhteydessä on mahdollista, että toimittamiseen tarvitaan rekka ja kuormaussilta. Mikäli näitä ei ole, ota yhteys asiakaspalveluumme varmistaaksesi, että tilaus toimitetaan autolla jossa on takalaitanostin.
- Jos olet tilannut sisäänkantopalvelun, varmista, että tavarat voidaan kantaa sisätiloihin ilman, että henkilöön tai omaisuuteen kohdistuu vaurioitumisen riskiä.
Kuljetusvauriot ja toimitusvirheet
Yritykset/juridinen henkilö: Pakkauksessa olevat näkyvät naarmut tulee merkitä rahtikirjaan ennen tavaran vastaanottamista ja rahtikirjan kuittaamista. Jotta kuljetusvaurioiden reklamaatiot kuljetusyhtiölle voidaan käsitellä oikein, on sinun otettava kuva/t pakkauksesta ja tuotteen vaurioista sekä säilytettävä pakkaus, osoitelappu ja mahdollinen lava, jolla vaurioituneet tuotteet saapuivat.
Mahdollisesta piilovauriosta (pakkaus ehjä) on välittömästi ilmoitettava asiakaspalveluumme myynti@gerdmans.fi, kuitenkin viimeistään 7 päivän kuluessa vastaanottopäivästä. Ilmoituksen yhteydessä tarvitsemme kuvan vauriosta, sekä pakkauksesta että tuotteesta. Tällöin järjestämme sinulle maksutta uuden toimituksen, jotta saat virheettömän tuotteen.
Yksityishenkilö/kuluttaja: Mikäli tuotteessa on toimitusvaurioita, on sinun tehtävä siitä merkintä rahtikirjaan kuittauksen yhteydessä. Lisäksi tulee sinun välittömästi ilmoittaa asiasta asiakaspalveluumme myynti@gerdmans.fi. Jotta voimme tehdä reklamaation kuljetusyhtiölle tulee meidän ilmoittaa vaurioista 7 päivän sisällä kuljetuksen vastaanottamisesta. Tarvitsemme siksi ilmoituksesi 7 päivän sisään. Tällöin järjestämme sinulle maksutta uuden toimituksen, jotta saat virheettömän tuotteen.
Näkyvät vauriot tulee merkitä rahtikirjaan ennen tavaran vastaanottamista ja rahtikirjan kuittaamista. Jotta kuljetusvaurioiden reklamaatiot kuljetusyhtiölle voidaan käsitellä oikein, on Sinun otettava kuva/t pakkauksesta ja tuotteen vaurioista sekä säilytettävä pakkaus, osoitelappu ja mahdollinen lava, jolla vaurioituneet tuotteet saapuivat.
Force Majeure
Gerdmans Oy ei vastaa vauriosta tai toimituksen myöhästymisestä jotka johtuvat laista, viranomaistoiminnasta, sodasta, luonnonmullistuksesta, valuuttamuutoksista, tietokonevioista, virheistä tai toimitusten supistamisesta alihankkijallamme, lakoista, työnseisauksista tms., jotka estävät tai vaikeuttavat Gerdmansin toimintaa sellaisella tasolla, että kustannukset kohoavat kohtuuttoman korkeiksi.
MUUT PALVELUT
Puhelinilmoitus
Tarvitsetko lisäaikaa suunnitellaksesi toimituksen vastaanottamista? Pyydä vastaanottoilmoitus. Saat puhelinilmoituksen 1-3 päivää ennen toimitusta, jossa kerrotaan yksityiskohtaiset tiedot tavaran toimitusajankohdasta. On tärkeää, että olet antanut puhelinnumeron, johon kuljetusliike voi olla yhteydessä arkisin (ma - pe).
Toimitus määrättynä kellonaikana
Määrätyissä tapauksissa toimitusaika voidaan tilata lisäpalveluna. Tämä tarkoittaa sitä, että voit asiakkaana määrittää milloin haluat toimituksen tapahtuvan tietyllä aikajoustolla. Tavaran kuljettaja ottaa sinuun yhteyttä mikäli ole tilannut tämän palvelun. Ota yhteys asiakaspalveluumme lisä-ja hintatietoja varten. Tämä palvelu voidaan yhdistää muihin kuljetuspalveluihin.
Sisäänkanto
Kaikki Gerdmansin toimitukset ovat vakiotoimituksia, mikä tarkoittaa, että toimitukset toimitetaan katutasossa olevaan osoitteeseen. Mikäli haluat, että tuote kannetaan kerrokseen/loppusijoituskohteeseen asti voit tilata sisäänkannon lisäpalveluna. Ota yhteys asiakaspalveluumme lisäpalvelun tilaamiseksi ja hintatiedusteluissa.
Asennuspalvelu
Tarvitsetko apua tilaamasi tuotteen asennuksessa? Gerdmansin asentajaverkosto kattaa koko Suomen. Ota yhteys asiakaspalveluumme tämän lisäpalvelun tilaamiseksi ja palvelun hintatiedusteluissa.
PALAUTUSOIKEUS & RAHANPALAUTUS
Palautusoikeus
Sinulla on 30 päivän palautusoikeus, mikäli et ole tyytyväinen tilaamasi tuotteeseen. Asiakas maksaa paluurahdin. Virheetön tuote tulee palauttaa alkuperäispakkauksessaan. Ota yhteys asiakaspalveluumme saadaksesi lisätietoa.
Voit avata paketin arvioidaksesi tuotteen ja nähdäksesi oletko siihen tyytyväinen. Jos kadut ostopäätöstäsi voit perua kaupan, jolloin sinun tulee palauttaa tuote moitteettomassa kunnossa alkuperäispakkauksessaan. Mikäli tuotetta on käytetty tai se on vaurioitunut, ei sillä ole palautusoikeutta. Palautettavan tuotteen mukana on oltava kaikki siihen kuuluvat lisävarusteet, asennusohjeet yms. Muistathan paketoida palautettavan tuotteen huolellisesti, sillä palauttaja on vastuussa tuotteesta palautuksessa takaisin meille. Tuotteen alkuperäispakkaus on aina paras suoja, paketoi siis palautettava tuote huolellisesti alkuperäispakkaukseen.
Palautusoikeus ei koske:
- Mittatilaustyönä leikattuja mattoja.
- Muita mittatilaustuotteita sekä tuotteita, jotka eivät kuulu normaaliin valikoimaamme.
- Tilattaessa isoja määriä tai tuotteita suurella summalla on sinulla palautusoikeus ainoastaan jos tilaat ensin mallikappaleen. Ainoastaan mallikappaleella on palautusoikeus.
Palautustiedot
Ota yhteys asiakaspalveluumme mikäli haluat palauttaa tilaamasi tuotteen/t ja saadaksesi palautusrahtikirjan sähköpostiisi. Sinulla on 30 päivän palautusoikeus tavaran vastaanottamisesta. Gerdmansin asiakaspalvelu lähettää sinulle täytetyn rahtikirjan sähköpostitse ja tilaa noudon. Samassa sähköpostissa on mahdolliset lisätiedot palautuksesta. Asiakas maksaa paluurahdin. Tuotteen hinta hyvitetään kun tavara on palautettu.
Huomaathan, että asiakas vastaa paluurahdissa tapahtuneista kuljetusvaurioista. Tuote tulee palauttaa alkuperäispakkauksessaan, joka on paras suoja tuotteelle. Tuotteen on oltava virheetön, eli kaikki siihen kuuluvat osat, asennusohjeet ja lisävarusteet yms. tulee olla mukana palautuksessa.
Rahanpalautus
Hyvitämme virheettömän tuotteen 100 % n. 14 päivää tavaran vastaanottamisesta. Jos olet maksanut laskun, ilmoita tilinumerosi johon rahat voidaan palauttaa.
TAKUUAIKA JA REKLAMAATIO
Takuu
Gerdmans on luotettava toimittaja. Laatu on meille tärkeää ja haluamme, että olet asiakkaanamme tyytyväinen. Kaikissa tuotteissamme on 7 vuoden toiminta- ja materiaalitakuu. Takuu koskee toimintavirheitä ja valmistusvirheitä, jotka ilmenevät takuuajan puitteissa. Takuuseen kuuluvat varaosat. Takuuseen ei kuulu huolto tai asennuspalvelu. Takuu ei koske normaalista käytöstä johtuvaa kulumista tai virheitä, jotka ilmenevät tuotteessa toimintoihin tai ulkonäköön itse tehtyjen muutosten jälkeen.
Jos haluat tehdä reklamaation, ota yhteys asiakaspalveluumme ja selvitämme kuuluuko ongelma takuun piiriin. Jos ongelma kuuluu takuuseen, toimittaa Gerdmans varaosat, korvaamme tuotteen uudella tai vastaavalla tuotteella tai teemme rahallisen hyvityksen, tavaran arvon mukaan.
Reklamaatiot
Tarkista kaikki tuotteet kun olet vastaanottanut lähetyksen. Näkyvät kuljetusvauriot sekä tuotteessa että pakkauksessa tulee merkitä rahtikirjaan heti tuotetta vastaanottaessa Ennen rahtikirjan kuittaamista. Piilovauriot ovat ilmoitettava asiakaspalveluumme 7 päivän sisällä tavaran vastaanottamisesta, katso tarkat ohjeet kohdasta Kuljetusvauriot ja toimitusvirheet. Myös muut reklamaatiot ovat välittömästi ilmoitettava asiakaspalveluumme.
GDPR
Gerdmans Oy kerää sinusta mahdollisimman vähän tietoja. Keräämme tietoja, joita tarvitsemme asiakassuhteen ylläpitämiseksi. Alla kuvaus tarvitsemistamme tiedoista:
Nimi, osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite. Näillä tiedoilla voimme auttaa sinua myöhemmin esim. takuuasioissa.
Gerdmans Oy on rekisteröity ennakkoperintärekisteriin y-tunnuksella 1061799-5 ja sijaitsee osoitteessa Kappelikuja 6 B, 02200 Espoo. Gerdmans Oy on henkilötietovastaava ja vastaa henkilötiedoistasi henkilötietolain mukaisesti. EU:n yleistä tietosuoja-asetusta sovelletaan 25.5.2018 alkaen. Tietosuoja-asetusta sovelletaan lähtökohtaisesti kaikkien henkilötietojen käsittelyssä. Suomen henkilötietolaki täydentää ja täsmentää yleistä tietosuoja-asetusta. Gerdmans tai joku Gerdmansin yhteistyökumppaneista voi käsitellä tietoja. Gerdmans Oy tarvitsee tietoja voidakseen toteuttaa asiakassuhdettamme, informoidakseen tarjouksistamme, kampanjoistamme jne. Käytämme tietoja myös markkinointianalyyseihin ja asiakasanalyyseihin toimintamme kehittämistä varten.
Hyväksymällä ehtomme annat suostumuksesi markkinointimielessä tapahtuviin yhteydenottoihin. Voimme ottaa sinuun yhteyttä postitse, tekstiviestillä tai muilla tavoin. Teemme kaikkemme jotta asiakkaanamme saisit positiivisen elämyksen tarjouksistamme ja tuotteistamme. Mainontaamme voidaan esimerkiksi kohdistaa perustuen asiakkaan käyttämään ostokanavaan / yhteydenottomuotoon. Täydennämme asiakastietojamme taataksemme hyvän asiakaspalvelun. Asiakkaanamme sinulla on oikeus tutustua omiin tietoihisi Gerdmansilla. Virheellisen tai puutteellisen tiedon korjaaminen kuuluu Gerdmansille.