Sano hei Erikille!

Pistäydymme tervehtimään Erik Einarssonia, joka on ollut Gerdmansin toimitusjohtajana noin vuoden.


Miten töissä sujuu?
– Kaikki sujuu hyvin! Minulla on huolehtivia työntekijöitä, joilla on halu tehdä aina parhaansa. Johtajana se on unelmatilanne, koska kokonaisuus on niin tärkeä. On hienoa, että kaikki ymmärtävät ja näkevät vision ja työskentelevät yhdessä sen eteen. Gerdmans jatkaa kehittymistään yrityksenä, joka sisustaa ja varustaa toimistot, teollisuuden ja työpajat parhaalla tavalla.

Miten kuvailisit johtamistyyliäsi?
– Luotan vahvasti tiimiin ja sanoisin olevani demokraattinen johtaja. Avoimuus sekä vastuunotto ja vapaus  ovat filosofiani. Kuuntelen asiantuntevuutta, arvostan sitä ja teen sitten päätökset strategiamme ja tavoitteidemme mukaisesti.


Mikä on Gerdmansin vahvuus verrattuna pohjoismaisiin kilpailijoihin?
– Meillä on monia taitavia kilpailijoita, mutta sanoisin, että Gerdmansin palvelutaso ja saatavuus ovat jotain erityistä. Olemme melko pieni yritys verrattuna todella suuriin, mutta se ei yleensä ole haitta. Se antaa meille joustavuutta, joka mahdollistaa asiakkaidemme tarpeisiin vastaamisen nopeammin ja hieman ketterämmin. Samalla Gerdmans kuuluu suurempaan eurooppalaiseen konserniin, TAKKT:iin, mikä antaa meille suuria ja turvaa antavia etuja, joista asiakkaamme hyötyvät - sekä suuret sopimusasiakkaamme että pienemmät yritykset.


Mitkä ovat alan trendit ja haasteet tällä hetkellä?
– Tuntuu siltä, että yritykset yrittävät saada henkilöstönsä takaisin toimistoille pandemian jälkeen. Silloin toimistoympäristöllä ja työpaikkaan liittyvillä aktiviteeteilla on tärkeä rooli. Näemme alallamme suurta kehitystä juuri tässä. Toimivat työtilat, joissa voidaan työskennellä tehokkaasti, totta kai! Mutta töihin pitää olla myös mukava tulla. Tämä koskee tietysti myös teollisuuden työpaikkoja. Gerdmans auttaa kokonaisuuden miettimisessä, jotta asiakkaat saavat parhaan kokonaisratkaisun.


Mikä on viiden vuoden suunnitelmasi Gerdmansille?
– Yleisenä tavoitteena on panostaa entistä enemmän asiakaskokemukseen kaikissa kanavissamme. Toinen tavoitteemme on vahvistaa asemaamme pohjoismaissa ja olemme jo nyt palkanneet avainhenkilöitä, jotka tulevat olemaan tärkeitä siinä työssä. 

 

LUE LISÄÄ ARTIKKELEITA  >

;